Onnellinen lintu pois ei lennä

Mä en oo mustasukkainen

Joka päivä avaan oven sun mennä,

ja se jää auki

Et oltais vapaat tietäen

onnellinen lintu pois ei lennä

Mulla on pieni girl crush Vesalaan. Miten se mimmi saa kirjoitettua niin kauniisti mun ajatukset lauluksi?

Minulla ei ole kokemusta vakavasta seurustelusta, enkä oikein osaa sanoa, miten mustasukkaista tyyppiä olen. Kuvittelen, etten ole mustasukkainen, mutten toisaalta luota kovin helposti uusiin ihmisiin. Tai ainakaan miehiin. Epäluottamus on kuitenkin ihan toinen ominaisuus kuin mustasukkaisuus, enkä skitsoile siitä, mitä mies tekee tai ei tee muiden naisten kanssa; en vain kovin helposti luota siihen meidän juttumme ja molemminpuoliseen tunteiden pysyvyyteen; siihen että me molemmat elämme samaa tunnetta.

Luottamukseni syntyy pitkän tuntemisen myötä, siten että toinen osoittaa kerta toisensa jälkeen olevansa sen arvoinen. Ei niin, että testaisin miestä joillain agility-tyyppisillä systemaattisilla testeillä vaan pikemminkin juuri niin, että ’avaan oven sun mennä’. Jos mies haluaa toistuvasti jäädä, niin luottamukseni häneen vahvistuu kerta toisensa jälkeen.

’Onnellinen lintu pois ei lennä.’

Olen ollut kärsivällinen Hiihtäjän kanssa; elämme vielä omissa ’häkeissämme’ ovet sepposen selällään ja vieraillen toistemme luona (tai itseasiassa hän vierailee minun luonani). Hän ei ole lennähtänyt mihinkään kauas, muttei varsinaisesti ole jäänyt luokseni.

Hiihtäjä vaikuttaa luotettavalta, mutta epäilen, ettei hän ehkä kuitenkaan ole kovin kiinnostunut minusta. Minä houkuttelen häntä luokseni, hän käy ja poistuu kotoani – ja elämästäni. Treffiemme jälkeen erkanemme jollain muullakin kuin fyysisellä tasolla hänen poistuessaan paikalta – aistin, ettei hän juurikaan uhraa minulle ajatuksiaan tai häntä ei kiinnosta laittaa viestiä dianna_i_love_you_obviouslysaati sopia uutta tapaamista.

Tätähän deittailu aluksi on – ei paineita tai vaatimuksia. Mutta voi kun hän haluaisi viipyä kanssani pidempään.

t. Pauliina

3 kommenttia artikkeliin ”Onnellinen lintu pois ei lennä

  1. Jos toinen ei kutsu kotiinsa, taikka itse ehdota/järjestä tapaamisia. Poltat näppisi ennenkuin Juhannusruusut kukkii.

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s