Elämäni miehet

Miesrintamalta ei ole viimeaikoina ollut juurikaan uutisia jaettavaksi, mutta nyt voisi olla paikallaan pieni päivitys elämässäni vierailleisiin miehiin:

  • Iänikuinen työpaikkaihastukseni ja minä emme enää tee töitä yhdessä; komiodraama on ohi. Kuvittelin jo aiemmin olleeni ’yli’ hänestä, mutta nyt se on virallista; ylitse pääseminen on huomattavasti helpompaa nyt, kun minun ei tarvitse nähdä heitä yhdessä. Olen siis (ikäänkuin) edennyt urallani – tai tästä työpaikkaihastuksesta olen ainakin edennyt seuraaviin työpaikkaihastuksiin. No, en nyt varsinaisesti (vielä), mutta uudessa tiimissäni on kaksi houkutuslintua testaamassa, kuinka tiukasti pystyn pitämään oman nollatoleranssilinjani työpaikkaromanssien suhteen.
  • Työpaikan pikkujouluissa aloitteen tehnyt kollega pyytää minua yhä toisinaan lounaalle. Onneksi hän etenee maltillisesti eikä työpaikkaruokalassa käydyt keskustelut pääse ainakaan lipsahtamaan kovin diipiksi. Toisaalta – kun emme pääse puhumaan tunteista, en saa myöskään tilaisuutta kertoa hänelle, kuinka huonosti sopisimme yhteen.
  • Jouluna yllättävän yhteydenoton tehnyt opiskelukaveri ei ole yllättänyt uudelleen – pitkä välimatka taitaa suojata minua treffien uusinnalta ja jatkuvalta small talkilta Facebookissa.
  • En sitten koskaan laittanut viestiä eessuntaassun-miehelle (tutulleni kahden vuoden takaa) palattuani lomalta. Oli tietysti vain ajankysymys, että kohtaisimme jälleen ja nyt, viimeisimmän Kalle-kohtaamisemme jälkeen, hän sitten pyysi minua ulos. Kieltämättä oli aikalailla rennompaa lähteä deiteille miehen kanssa, jonka tuntee jo melko hyvin ja on nähnyt useasti livenä – ei ainakaan tule samanlaisia yllätyksiä, mitä Tinder-treffeillä. Keskusteltavaa meillä riitti, mutta olen treffien jälkeen ollut vakuuttunut siitä, että kahden vuoden takainen orastava ihastus on tässä ajassa väljähtänyt täysin platoniseksi kaverisuhteeksi.
  • Jokunen viikko takaperin minulla oli useitakin kiinnostavia Tinder-keskusteluja, mutta kaikki näistä hiipui herrojen heitettyä ensin treffiehdotuksensa ja aloittamalla radiohiljaisuuden heti vastattuani myöntävästi. Muutama keskustelu heräsi kuitenkin uudestaan henkiin viime viikolla. Ironista on se, että miehet uudelleensytyttivät keskustelun juuri samoihin aikoihin saaden minut tuntemaan itseni hieman peluriksi… Treffeillä olen käynyt kuitenkin vain yhden kanssa – luitte oikein: keskiviikkona päättyi yli puoli vuotta kestänyt Tinder-deittitaukoni!

myth44

Tapani mukaan olen siis tehnyt paluun deittailuunkin rytinällä; viikko sitten lauantaina minulla ei ollut meneillään mitään, ja nyt olen käynyt kaikenkaikkiaankin jo kahdet treffit – ja vielä eri miesten kanssa! Joku voi taas ajatella pahaa siitä, että lupaudun ulos monen miehen kanssa sen sijaan että keskittyisin yhteen; tai kommentoida sitä, että kiinnostukseni vanhaan tuttavaani kuoli samantien hänen ollessaan vihdoin sinkku ja saatavillani. Totuus on kuitenkin se, että kahden vuoden aikana on ehtinyt tapahtua aika paljon; tutustuttuani niin erityyppisiin miehiin en taida enää ’etsiä samanlaisista miestä kuin silloin ensikohtaamisemme aikaan.

Mitä tulee Tinderiin ja siihen, että (jälleen) keskustelen ja sovin treffejä usean miehen kanssa sen sijaan, että keskittyisin yhteen… No, en ota siitä paineita; mitä muuta voisin tehdä, jos tunnen heidät vain viestien kautta ja kaikki vaikuttavat kiinnostavilta? En siis tosiaankaan aio kieltäytyä Herra B:n treffipyynnöstä sen vuoksi, että Herra A on pyytänyt minua ulos viikko sitten kadoten sen jälkeen jälleen kuin pieru saharaan. Tinder on momentumpeli; miehet putkahtelevat esiin ja katoilevat milloin lystäävät. Kaikki on kiireisiä elämässään ja yrittävät siinä ohessa poimia Tinderistä muutamia helmiä, joiden kanssa sopia treffit. Katoilevista miehistä ei voi oikein tietää, onko mies ylipäätään aikaansaamaton treffailija vai onko hän aikaansaamaton vain sinun suhteesi.

Minulla on tosiaan nyt kolme ’semiaktiivista’ Tinder-tyyppiä, joten olen mielestäni vielä ihan turvallisilla vesillä… Sitäpaitsi tämä, kenet jo treffasin, oli aika ihana. Nään sen toivottavasti uudestaan tänä viikonloppuna. Niistä muista en olekaan taas kuullut mitään…

t. Pauliina

Yksi kommentti artikkeliin ”Elämäni miehet

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s