Relax, take it easy

Miten onkin niin helppoa olla rento ja rempseä silloin kun et ole kovin kiinnostunut – ’sutina’ pääsee esimerkiksi yllättämään sinut tai et jostain syystä näe miestä kovin pitkäkestoisena deittikumppanina – mies on esimerkiksi juuri eronnut, muuttamassa pois tai sanoo suoraan hakevansa pelkkää seksiseuraa.

Esimerkkinä parin viikon takainen baari-ilta, jolloin minua tultiin pitkästä aikaa kunnolla iskemään. Mies oli kalju – ei siis  ihannemiestyyppiäni, sillä tykkään kiskoa miestä hiuksista; oli ne sitten tummat tai vaaleat. Tukattomuus on tietysti pikkujuttu; olen ennenkin ihastuttuani alkanut ajatella, että kalju on itseasiassa parempi kuin se, että miehellä olisi hiukset päässä; kalju pukee miestä ja on myöskin seksikäs – vain hieman ’eri tavalla’.

Miksi sillä on merkitystä, että mies oli kalju? Siksi, että en lähtökohtaisesti ollut hirveän kiinnostunut tyypistä; minua ei jännittänyt, heitin hervotonta läpänderiä (tietenkin) ja olin sopivasti nihkeä hänen intoilunsa edessä. Hänen vastauksensa olivat kuitenkin yllättävän nokkelia – eikä aikaakaan, kun huomasin katsovani miestä aivan uusin silmin; mieleni teki rapsuttaa hänen kaljua päälakeaan ja silmäni mittailivat urheilullista vartaloa, jota ei vaatteilla pystynyt piilottamaan. Huomaan siis olevani kiinnostunut; alan punnita sanojani ja sorrun (yli)analysoimaan hänen kommenttejaan. Lakkaan töräyttelemästä ensimmäisenä mieleeni tulleita asioita, kuten: ’et noin lähtökohtasesti oo mun tyyppiä, kun sulta puuttuu sellainen vaalea pellavatukka’. Tunnelma muuttuu, enkä minä ole enää se mielenkiintoinen nainen hänen silmissään, vaikka hän on vasta muuttunut todella mielenkiintoiseksi minun silmissäni. Nurinkurisesti alussa vankasti aloittanut itsetuntoni katoaa juuri siinä vaiheessa kun tarvitsisin sitä eniten.

confidence_memeMihin itsevarmuus menee kuolemaan? Miksi on niin vaikea olla mielenkiintoinen ja rento silloin kun todella kiinnostuu? Miksi naiset (tai minä ainakin) alkaa etsiä merkkejä siitä, onko miehellä mahdollisesti muita, kyselee kaikenlaisia kysymyksiä määritelläkseen, mitä heidän välillään mahdollisesti on – tai voisi olla sekä laittaa kaikki korttinsa tämän yhden jampan varaan. Miksi on niin vaikea pitää keskustelu ja sutina kevyenä, vaikka omat tunteet hieman syvenisivätkin? Johtuuko se siitä, että panokset kovenee ja on oikeasti ’jotain menetettävää’?

Kerroinkin käyneeni treffeillä ’uuden’ tyypin kanssa. Keskustelumme polveili silloin – ja treffien jälkeen Whatsapissa – mukavasi kevyiden ja syvällisten aiheiden välillä. Minulla onkin yksi etu puolellani; mies on vastikään eronnut pitkähköstä parisuhteesta, eikä omasta mielestään – eikä etenkään minun mielestäni – tarvitse nyt uutta tyttöystävää. Ehkäpä minun on kerrankin mahdollista välttää ns. hullunlehmäntauti ja naismainen sekoilu ja oikeasti säilyttää itsevarmuuteni sutinan (mahdollisesti) edetessä. Itsevarmuus on kuitenkin se ainoa asia, jota tarvitset ollaksesi viehättävä.

Koitan nyt vaan relaa ja nauttia niin kauan kun (minulla) on hauskaa.

t. Pauliina

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s