Täs on mun pokerinaama

Olen pari viikkoa hekumoinut sillä tosiasialla, etten enää ajattele toyboyta – lähes ollenkaan. Ei minulla vielä ole mielenkiintoa tavata uutta Tinder-heilaa, mutta vielä tulee se päivä – ja riittävän mielenkiintoinen häiskä – että deititkin taas inspaavat.

Jos aika parantaakin haavat, niin yhtälailla olen vakuuttunut siitä, että karma is the bitch. Siitä saakka kun toyboy antoi pikaromanssimme kuivua kokoon olen miettinyt, kuinka minun tulisi reagoida – ja kuinka oikeasti reagoin – sitten kun törmäämme sattumalta. Miettivätköhän miehet etukäteen, kuinka entisiä helluja kohdataan? Yrittäisikö sitä selvitä moikkaamalla kaukaa, mitä sanoa toiselle, miten ilmeillä, miten poistua paikalta… Minulla ainakin on tapana ’haaveilla’ erilaisia kohtaamisskenaarioita – oli sitten kyseessä nykyinen heila tai kipeä entinen; mietin, näemmekö baarissa, kohtaammeko kaupungilla päivänvalossa, olenko yksin vai seurassa… ja niin edelleen. Unelmaskenaariostani huolimatta tilanne voi olla aivan toinen käytännössä – niin tälläkin kertaa.

Meidän ei ollu tarkoitus lähteä lainkaan ulos lauantaina, mutta yöhön vaan päädyttiin – ja vieläpä toyboyni lempibaariin. En silti uskonut hänen olevan paikalla (työnsä vuoksi), ja mahdollisesti siksi meninkin niin paniikkiin. En todellakaan ollut valmis näkemään hänet baariin astuttuani: hymyni jähmettyi, enkä uskaltanut hetkeen sanoa sanaakaan (tuntuu, että heti kun toisen nimen sanoo ääneen, hänen katseensa paikantaa sinut haukanlailla). Sain kuitenkin soperrettua ystävilleni, miksi näytän bambilta ajovaloissa ja 45 minuutin jonotuksen jälkeenkin he vakuuttivat, että voisimme tietenkin vaihtaa baaria, jos minua ahdistaa. Jollain masokistisella tavalla olin kuitenkin tyytyväinen tilanteeseen, ja siirryin hakemaan rohkaisua baaritiskiltä.

Kohtaaminen toyboyn kanssa meni aikalailla smoothisti; loihdin kasvoilleni aidosti (ja iloisesti!) yllättyneen ilmeen, kävin kysäisemässä hänen kuulumisiaan ja toivotin hauskaa iltaa. Onnistuin vaikuttamaan juuri niin casuaalilta kuin toivoinkin. Onnekseni toyboy oli jo poistumassa paikalta, sillä keskustelun jälkeen pokerinaamani petti; nikotiininhimoissani pummin nuuskaa ja tilasin shotin jos toisenkin.

Tässä sitä taas mennään: jos toyboy pääsikin kertaalleen unohtumaan, niin viikonloppuna hän teki paluun päiväunelmiiniwhen you're over a crush. Tunne ei vieläkään ole molemminpuoleinen – muuten hän lähestyisi minua viestillä. Olen kuitenkin niin höperö, etten voi olla toivomatta…edes pienesti…ihan vähän aikaa… josko sittenkin?

Aikuisten oikeasti tiedän, ettemme olisi erityisen sopiva pari; en vaan ole tottunut siihen, että mies tekee tämän päätöksen puolestani. Niinpä päädyin lauantaiaamuyöstä nyyhkimään ystävälleni, mikä mussa on vikana?

Vaikka eihän mussa mitään vikaa ole, tarviin vaan sen oikeen tyypin, johon retkahtaa.

t. Pauliina

2 kommenttia artikkeliin ”Täs on mun pokerinaama

  1. APUA, en oo koskaan mietiskelly sen tarkemmin, että missä ja miten kohtaisin entisiä heiloja, mutta nyt valitettavasti päästin mielikuvitukseni valloilleen. DAMN u 😀 😀 Näillä ajatuksillahan ajaa itsensä hulluuden partaalle, koska mun mielikuvissa (ja todellisuudessa) tällaiset kohtaamiset on aina niin kiistattoman akwardeja ja tavalla tai toisella noloja 😀

    Tykkää

    1. Mitäh!? Luulin, että kaikki varautuu näihin. Ehkä mulla on niin suuri tarve selvitä näistä tilanteista voittajana, että valmistelen etukäteen voittajattaren hymyä ja tarinaa siitä, kuinka hyvin mulla pyyhkii! Tai jos minä oon ollut se dumppaava osapuoli, niin oon tietty kohdatessa superystävällinen, ettei toisella olis niin paha mieli. 🙂 Kummassakaan tapauksessa niitä päällimmäisiä tunteita tai kysymyksiä (miksei voida enää olla) ei tuoda esiin :’D

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s