Olkoon parisuhde tylsä, kunhan mies ei ole

Aina toisinaan saa perustella, miksi sieltä Tinderistä ei muka löydy miestä. Nykypäivänä on tarjolla niin monta sovellusta seuranhakua helpottamaan – kuinka on edes mahdollista pysyä sinkkuna?

Kuvitellaanpa tilanne, jossa minulla on 100 mätsiä.

  • Näistä sadasta miehestä 72 ei aloita keskustelua kanssani. -> Mitä tapahtuu jäljellä oleville 28?
  • Jäljelle jäävistä 28 mätsistä kadun viittä heti alkuunsa (liian nopeiden aurinkolasien, puolialastomien keikistelykuvien tai milloin minkäkin vuoksi). -> Jäljelle jää 23 potentiaalista keskustelua.
  • Aloitan itse keskustelun 3 miehen kanssa. -> Potentiaalisten keskustelujen/mätsien luku nousee 26.
  • Samaiset kolme keskustelua tyrehtyvät heti alkuunsa, kun mies vastailee nihkeästi. -> Jälleen 23.
  • Neljä näistä mätseistä on yht’äkkiä livennyt  kotiinsa Pieksämäelle tai Saariselälle – Tinder ilmoittaa etäisyydeksi 478 km. -> Jäljellä on 19 keskustelua.
  • 7 ilmoittaa hyvin selkeästi haluavansa pelkkää pimperoa – toisinaan jopa rahaa vastaan. -> 12 potentiaalista.
  • 1 on eronnut viime viikolla. -> 11.
  • 1 paljastuu kaverini entiseksi tai nykyiseksi helluksi. -> 10.
  • 1 on entisen Tinder-mieheni paras ystävä. -> 9.
  • 2 mätsiä on aidosti mielenkiintoisia; komeita ja fiksuja. Toinen keskusteluista jotenkin tyrehtyy pian, mutta toisen kanssa päädyn treffeille; hän paljastuu heiveröiseksi, hermostuneesti hikoilevaksi, vähäsanaiseksi pojankoltiaiseksi. Onko tämä todella se sama tyyppi, jonka kanssa viestittelin? -> Jäljellä on 7 keskustelua.
  • 3 miehistä haluaa keskustella seuraavasti: ’Sä oot niin kaunis’. ’Mä oon tälläne epäsosiaaline’, ’Miks sä mulle sydäntä laitoit?’ ’Naiset aina loppupeleissä haluaa sen komeen vaikkakin sit tyhmän jätkän, tälläset fiksut ja hauskat jää aina ilman’ ’Mä en tajua, miten mulla oli yks sellanen Tinder-muija, et se vaan lakkas vastaamasta mulle deittiejen jälkee’, ’Mikä teitä muijia oikeen riivaa, kun mikään ei kelpaa!’. Toiset meistä on ujompia persoonia, se on rikkaus. En kuitenkaan toivo, että mies, jonka kanssa on juteltu vasta muutamia tunteja – tai päiviä – alkaa hukuttamaan minua tarinoihin huonosta itsetunnostaan tai aiemmista naiskokemuksistaan. Avoimuus on enemmän kuin paikallaan, mutta vain silloin kun puhutaan niistä oikeista aiheista. -> 4 jäljellä.
  • Nämä 4 pisimpään jatkuvaa keskustelua edustaa Tinder-mätsieni arkkivihollista: kivannäköinen tyyppi, juttu luistaa ja toinen ehdottaa treffejäkin. Kunnes havahdun seuraavaan: mies tuntuu nauravan minun jutuilleni, mutta milloin minä olen vastavuoroisesti yllättynyt hänen kommenteistaan? Milloin olen saanut vitsiini vastaukseksi muuta kuin nauravan hymiön ja kehuja siitä että olen niin viihdyttävää keskusteluseuraa? Milloin olen miettinyt miestä tai hänen sanomisiaan kesken työpäivän? Milloin olen odottanut viestiä häneltä? Missä on se kipinä? Voitte hokea minulle siitä, kuinka ihminen täytyy tavata luonnossa ennenkuin voi sanoa, onko kahden ihmisen välillä kemiaa. Olen kuitenkin ollut todistamassa niin montaa keskustelua, että voin sanoa sen viesteissä olevan kemian välittyvän hyvin usein myös kohtaamiseen. On olemassa miehiä, jotka saavat mut nauramaan, yllättymään, pyörittelemään silmiäni, kiihottumaan – luoja ties mitä – pelkkien viestin avulla. Sitten on niitä, jotka vain vastaanottavat ärsykkeitä minulta; nauran itse omille nokkelille viesteilleni, naputtelen puhelimen näyttöä sormet syyhyten ja saan vastineeksi vain itkunauruhymiöitä. Siis please mies, viihdytä mua!! Reagoi!! Yllätä! Älä oo tylsä!! Miksi naisten huumorintajua niin usein kyseenalaistetaan, miehet ne vasta osaakin olla lapasia. Miehet ovat valmiita treffeille kun Tinderissä on sanottu ’moi’ ja kysytty kuulumiset; mikä teitä vaivaa – mä en todellakaan oo vielä vakuuttunut lähtemään yhtään minnekään kahville.
  • Jos jollekulle jäi epäselväksi niin ne 4 jäljellä ollutta keskustelua/mätsiä ei vaan kiinnosta – ei jatkoon. -> 0 ja peli jatkuu.

Oon tällänen ronkeli, mutta kyllä mulle täytyy vaivautua flirttailemaan ja heittämään you are boring owl meme
läppää myös viesteissä jo ennen tapaamista. Haluan tietää, että siellä linjan toisella puolen on persoonaa, huumorintajua, älyä – ja ennenkaikkea kemiaa – ennenkuin lähden yhtään mihinkään. Miehellä on oltava nopeat hoksottimet ja hänen on käytettävä niitä, oltava läsnä, pysyäkseen tahdissani.

Vaikka joskus vuosien seurustelun jälkeen parisuhde saattaakin tuntua tylsältä, niin sitä lähtökohtaista virhettä en kyllä tee, että ottaisin tylsän miehen. Miehen on parasta olla tulta ja tappuraa – muututaan sitten tylsiksi yhdessä.

t. Pauliina

5 kommenttia artikkeliin ”Olkoon parisuhde tylsä, kunhan mies ei ole

  1. *itkunauruhymiö* En itsekään ymmärrä näitä miehiä joiden ensimmäinen tai toinen kirjoitus koskee jo tapaamista. Haluan myös sen kemian olevan olemassa ennen kuin vaivaudun tapaamaan. Tosin ei näissäkään ole sitten livenä ollut pienintäkään kemiaa :/ Olen aika lailla luovuttanut Tinderin suhteen näiden kuuden tapaamisen jälkeen 😀 Ei vaan jaksa. Ehkä uusi innostus iskee jossain vaiheessa.

    Tykkää

    1. Näinhän se on. Taidan itse jo kiinnostua enemmän sellaisista, jotka ehdottavat jotain rivoa heti keskustelun alussa kuin niistä, jotka kyselevät kuulumisia tai kahville… Tinder-innostuksella on kyllä tapana aaltoilla, omani onkin ollut aallonpohjalla jo pitkään. 🙂 Mieluiten tapaan tietysti ihmisiä kasvotusten, mutta hyvä muistaa, ettei Tinderistä nyt varsinaisesti haittaakaan ole (mitä nyt toisinaan känniset miehet tulevat heiluttelemaan profiiliani nenän eteen ja hokevat, että ’me ollaan mätsi’). Joten Tinderissä yhä roikutaan – ehkäpä ennen kesämiesten rantautumista sovellukseen olisi aika poistaa profiili ja aloittaa peli alusta. 🙂

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s