Liian innokas Tinder-mies

Usein naiset tituuleerataan innokkaiksi etenijöiksi, ahdistaviksi takertujiksi – vaan kyllä miehissäkin löytyy! Parin kuukauden aikana on ollut useitakin viestipommituksella mahiksensa tuhonneita miekkosia, joista inspiroituneena päätin hieman vuodattaa.

Se, että tykkään Tinder-profiilistasi ei vielä takaa, että olisin all in – ❤ kertoo vaan, että sulla on mahdollisuus. Jos siis tiedustelet ensimmäisen keskustelun aikana puhelinnumeroa, instaa, snapchattia, sukunimeäni tai stalkkaat faceni, voit olla varma että laitan hihnat kiinni. Olenhan minäkin kyllästynyt Tinderiin sovelluksena, mutta sitäkin enemmän mua vituttaisi, jos instaani seuraisi kaikki (vanhatkin) hellut, puhelimeeni satelisi kännisiä vonkausviestejä ja facebookkini paljastaisi tuleville mätseilleni, mikäli olen jo ehtinyt puuhastella heidän kavereiden kanssaan.

Olen tavallinen ihminen – duunipäivät hujahtavat silmissä, harrastan ja vietän aikaa kavereideni kanssa – on outoa, kun mies valittaa minun vastaavan viesteihin hitaasti. All I can say: Sori, että mulla on elämä: en mene työpaikalle näpyttämään puhelinta; kun näen ystäviäni, olen läsnä; ja jos haluan päivässä tunnin täysin itselleni, saan lähteä lenkille ilman luuria. Se, että tiedän miehen vastaavan viestiini n. 3 min viiveellä aiheuttaa noidankehän: jos vastaisin yhtä nopeasti, pamahtaisi minulle uusi viesti heti perään. Yleensä kun kirjoitan hänelle Whatsapissa, hän on ’paikalla’ ja näkee viestini samantien sen lävähtäessä ruudulle. Ahdistavaa – en halua viettää jokaikistä hetkeä kirjoitellen jätkälle, joka on viikon päästä vaihtunut jo seuraavaan.

Olisipa hänkin saavuttamattomampi; menisi salille, pelaisi änäriä tai vetäisi lärvit muijat vittuun -asenteella. Sen sijaan Whatsappiini satelee lauantai-illan päätteeksi söpöilykuvia hänestä peiton alla. Miehet unohtavat, että naisetkin tykkäävät metsästää; me ei olla vielä edes tavattu, joten ei aleta käyttäytyä kuin pariskunta. Jos sulle lohkeaa yöseuraa, niin go for it, mä ainakin menisin. Haluan tietää, että sulla on elämä meidän chatin ulkopuolellakin – mulla on oma elämäni enkä voi elää meidän molempien puolesta, vaikka pariskunta joskus oltaiskin.

Mies voi toki olla välittämättä siitä, etten vastaa; laittaa vaan lisää viestiä perään ja lopulta you got my whatsapp message and dont response memekysymysmerkkiä tai huhuilua, jos ei viestiä multa kuulu. Myönnän, että toisinaan käyn Whatsapissa vastaamassa oikeasti tärkeään viestiin ja jätän vastaamatta hänelle. Tämä ilmeisesti aiheuttaa suurta hämmennystä ja saan viestiä ”Tyssäskö meien keskustelut nyt siihen?” Musta on pelottavaa, että joku tarkkailee, milloin näen viestin. Parasta on, jos ollaan jo siirrytty Whatsappiin, ja sitten saan mieheltä viestiä Tinderissä: ”Oot täällä online, muttet vastaa mun Whatsappiin”. !!?!?!??!?!??%##& Toisinaan istun kotisohvalla, katson viestin, laitan puhelimen pois ja jatkan Netflixin seuraamista. Tarkoituksella. Sillä tykkään olla myös ihan omissa oloissani. En taida olla kenestäkään kovin kiinnostunut – edes ystävistäni – sillä musta on normaalia välillä antaa keskustelun kuolla ja jatkaa toisena päivänä.

Kehuminen lämmittää mieltä, mutta ylistäminen kylmää syvältä. Tinderissä luotu mielikuva perustuu hyvin heppoiseen esittelytekstiin ja muutamaan kuvaan – jos siis jauhat liikaa siitä, kuinka upea minä olen, kuinka innoissasi olet minusta, miten kaverisikin yllättyisivät siitä, että nappasit minut ja kuinka pelkäät, miten reagoin tavatessamme… Niiiiiiiiiiin voit olla varma, ettei sitä tapaamista tule. Toiset (tytöt ja pojat) tykkäävät, kun joku makaa heidän jalkojensa alla, mutta mä en etsi kynnysmattoa vaan terveellä itsetunnolla varustettua miestä, joka kokee (ja näin ollen on?) samalla tasolla kanssani.

Treffien ehdottelu – jatkuvasti. Siis oikeasti. Jos sanon lämpeneväni hitaasti, se tarkoittaa, ettet oo vielä ollut riittävän mielenkiintonen. Toisinsanoen; tässä on ainakin 10 tyyppiä, joiden kanssa menisin ennemmin ulos. Sen sijaan, että jatkuvasti ehdotat deittejä, voisit keskittyä tutustumiseen; siihen, että alan haluta kanssasi ulos. Deittailuinto pätee myös toisiin ja kolmansiin treffeihin – anna mulle aikaa tehdä myös muuta viikon aikana (eihän meillä riitä ees puhuttavaa, jos nähdään joka päivä). Voihan niinkin ajatella, että jos olisin superkiinnostunut, jättäisin kaiken muun arjessani, mutta kuten sanottu – olen hitaasti lämpenevää sorttia, mulla on oma elämä eikä tapana ole heittäytyä toisen kaulaan ennenkuin tiedän, että sillä on jalat vakaasti maassa ja hyväntuoksusta hajustetta.

T. Pauliina

Yksi kommentti artikkeliin ”Liian innokas Tinder-mies

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s